
Catalunya incrementa un 4,1% la seva inversió publicitària i supera els 880 milions d’euros el 2024
L’últim Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya 2025 revela que la inversió publicitària generada a Catalunya durant el 2024 ha assolit els 880,8 milions d’euros. Aquesta xifra representa un increment interanual del 4,1% i suposa el 20,2% de la inversió total a nivell estatal, només per darrere de la Comunitat de Madrid.

Els creadors de contingut en català: motor de futur digital
En un món on el consum digital domina les rutines dels joves, el català lluita per fer-se lloc a les xarxes socials. Segons dades recents, més del 90% dels joves catalans fan ús habitual de xarxes socials, i un 67,1% afirmen emprar el català amb certa regularitat. Tot i això, la presència digital de la llengua es veu amenaçada per idiomes amb més presència i recursos.

L’ús de les xarxes socials a Catalunya el 2025: tendències i canvis significatius
L’estudi sobre xarxes socials del 2025, elaborat per Imagina, en col·laboració amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, revela una evolució significativa en l’ús d’aquestes plataformes al país. Amb una població cada cop més connectada, s’observa un canvi generacional en les preferències d’ús, amb un clar domini de les xarxes visuals i interactives

El rol de la comunicació en l’experiència del pacient
La cultura de l’Experiència del Pacient deixa de banda el paternalisme mèdic per col·locar el pacient al centre, el que des del sector de la publicitat, el màrqueting i la comunicació coneixem com l’Experiència d’usuari o de consumidor. Aquesta investigació neix arran d’una experiència personal al departament de comunicació d’un hospital a Barcelona. Veure i viure des de dins l’activitat hospitalària va permetre a l’autora identificar una oportunitat de connexió valuosa entre els mons de la comunicació i el sanitari.

Dones i publicitat: dues dècades de recerca
Fa uns 20 anys, en un curs de doctorat sobre metodologies qualitatives aplicades a la creativitat publicitària, impartit pel Dr. David Roca, l’alumnat havia de fer una entrevista a un creatiu en actiu. Una estudiant va fer un comentari queixós: ‘Quasi no hi ha dones creatives’. Aquesta va ser l’espurna que ens va a dur a formular-nos una pregunta essencial: ‘I per què no?’

El consum d’alcohol entre els joves
En un estudi recent sobre consum d’alcohol ("This is my generation"), YouGov ha analitzat les diferències i l’evolució del consum de begudes espirituoses a Espanya, a França, a Itàlia, a Alemanya i al Regne Unit.

Recerca amb perspectiva feminista
Sheila Boudount, nascuda a Barcelona el 1999, va obtenir la seva Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra. El seu treball final de grau, titulat “Yo estreameo, tú estreameas, ella estreamea: análisis de los discursos desde una perspectiva feminista”, va guanyar el Premi Universitats al Talent Jove en els Premis Impacte 2023, atorgats pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya

El valor estratègic del so com a objecte d’estudi en la comunicació organitzacional
En un mercat on la competència és acèrrima, la importància d'estratègies comunicatives eficaces i innovadores és més crítica que mai. El Grup de Recerca en Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència (ComSET) de la UAB explora el rol del so en la comunicació corporativa, destacant l'audiobranding com a eina estratègica. Aquest enfocament obre noves vies per a la interacció amb els públics, oferint experiències sonores que enriqueixen la identitat de marca i la narrativa digital.

Contingut de pagament o contingut orgànic?
Investigadores de la UPF han analitzat l'impacte de la nova Llei General de Comunicació Audiovisual en la manera com els influencers comuniquen el contingut patrocinat. Malgrat la llei exigeix diferenciar el contingut orgànic del patrocinat, l'estudi revela un ús minoritari d'etiquetes específiques en Instagram per assenyalar publicitat. Observa una millora en la transparència entre influencers de certes temàtiques, però destaca la necessitat de més claredat per afrontar les preocupacions sobre la publicitat d'influencers.

Primer estudi sobre l’ús de les xarxes socials a Catalunya
L'estudi "Estudi de Xarxes Socials a Catalunya", presentat per Imagina i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, revela les dinàmiques úniques de l'ús de xarxes socials a Catalunya. Amb una mostra de 3.500 entrevistats, l'anàlisi aborda des de la penetració de les xarxes fins a les preferències d'ús per edat, destacant l'alta adopció a Catalunya comparada amb la resta d'Espanya i Europa. Els resultats suggereixen canvis en la comunicació digital i oportunitats per a marques en aquest entorn en constant evolució.