Intel·ligència Artificial, salvador o botxí?

La IA matarà la publicitat que fem avui. És una mala notícia? No. 

Però ens explicarem una mica més. Perquè segur que la majoria estareu molt d’acord amb nosaltres. La publicitat actual, a causa de la transformació digital i de les xarxes socials, requereix un volum de creació de peces inassolible per als equips d’agències grans i petites. Cal fer molt en molt poc temps.

Portem anys i anys així. Pensem una idea a tota castanya; executem la creativitat el millor que ens permet la data de lliurament i baixem plans de mitjans descomunals en dies. I aquesta manera de treballar es nota molt en el resultat. Només cal veure la publicitat d’avui dia… Com és el 80% de tota la que veiem?

Tenim un problema greu: molt de volum i poc temps. I el resultat és un contingut de baixa qualitat. Això és el que ve a solucionar la Intel·ligència Artificial (IA).

La nova era del contingut que portem tant de temps vaticinant s’ha fet realitat. Perquè al ritme que anem tindrem totes les eines que necessitem per crear contingut meravellós amb equips creatius molt petits, molt aviat. I ho sabem perquè moltes d’aquestes eines ja estan entre nosaltres.

(Imatge de BoliviaInteligente)

Actualment pots crear imatges, textos, música i vídeos originals amb només un prompt. Aquesta paraula, que sembla complicar les coses, simplement significa “demana el que necessites de manera clara i la IA ho farà per tu en segons”. I per això, el nostre dia a dia canviarà tant. Qui podia imaginar-se fa un any que seríem capaços de crear imatges sense fer ni una foto o dissenyar un sol traç, desenvolupar els textos d’una campanya sencera en hores, generar una cançó en segons o fer un vídeo sense rodar ni un sol pla? 

Obres ChatGPT i fas una cerca dels interessos del target, t’ajuda a respondre el brief i a redactar el correu electrònic al client. Tens un brainstorming amb la IA i, quan tens la idea, t’ajuda a baixar els textos de la campanya. Crees les imatges amb Midjourney, sense límits, amb tot el que siguis capaç d’imaginar. L’envies al client amb una presentació feta en minuts amb Gamma, però ell et diu que per què quedar-vos aquí... Crees amb Runway totes les imatges en moviment de l’espot i, després, la banda sonora amb Loudly. Enhorabona, acabes de fer tota una campanya amb Intel·ligència Artificial! 

(Imatge de Jonathan Kemper)

Només hem d’aprendre com fer-ho. Formar-nos en aquestes noves eines i treure’n partit. Spoiler alert: no és taaaaan difícil!

Som conscients que cada dia neix una eina nova i que els resultats estan millorant tan ràpid que la sorpresa dona pas a la incertesa.

Però si deixes la porta oberta i et vas apuntant a ella, a poc a poc, la por a allò que és nou es converteix en impaciència per tot allò que està per arribar.

Sí, en això que s’ha convertit la publicitat, morirà. Donem gràcies i gaudim del que ressorgeixi de les cendres. Perquè, per poc que jugues amb la IA, te n’adones: dedicar-nos a la publicitat ens tornarà a agradar tant com el primer dia.

Àlex Marull

Nadal Vicente

Fundadors d’AIgency.es

Anterior
Anterior

El futur «phigital» de les marques: amb els peus a terra i el cap als núvols

Siguiente
Siguiente

Case Study: La Buena / Azucarera